2012. április 4., szerda

Lovely or Horrible?

Kedvenc képregényesemnek, Eddie Campbellnek hamarosan új kötete jelenik meg, ami igencsak várós a részemről már egy jó ideje. A Comics Alliance oldalon már született is róla egy rövid elő-recenzió, hét darab előzetes oldal kíséretében. Ide katt!


Hát... Helyenként elég gányul néz ki, már ami a színezést illeti. Elvileg koncepció volt, hogy ilyen legyen, de szerintem egyáltalán nem tesz jót a Campbell-féle skicces tollrajzoknak, amik az Alec-köteteket jellemzik. Úgy általában véve nem szeretem, mikor kiszínezi a rajzait, mert szerintem összecsapja - kivéve a Fate of the Artist-ot, ami talán az eddigi legjobb könyve, és a Playwright-ot, ahol a színekre nem, a rajzokra viszont időnként nagyon is van panaszom.

Nem is nagyon értem, hogy miért van feltétlenül szükség a színekre. Illetve értem, csak nem értek egyet. A small press kezdetben valóban inkább a fénymásolt füzetes képregényekre ment rá, és fekete-fehérben olcsóbb előállítani ezeket, de azért ez nem csak technikai, hanem stílusbeli kérdés is szerintem. Én legalábbis azt hittem. Most kiderül, hogy Campbell nem azért készített az ezredfordulóig fekete-fehér képregényeket, mert azokat szereti, hanem mert nem volt lehetősége színesben alkotni. Nyilván a From Hell-t is színesben akarta volna megcsinálni, ha adottak hozzá a feltételek. Még szerencse, hogy nem voltak azok!

Na jó, ezeket csak így első ránézésre mondom, tökre megtörténhet, hogy a Lovely Horrible Stuff kézbe véve nagyon tetszik majd. Amúgy a színeket leszámítva valószínűleg fog is, mert már ez a pár oldal is érdekes.

Ja, egyébként most már hivatalos infó, hogy a From Hell tavasszal megjelenik magyarul, szóval lehet izgulni, hogy milyen lesz a fordítás. :)

Nincsenek megjegyzések: